Eureka

Argentyńczyk Lisandro Alonso płynnie przemieszcza się pomiędzy kilkoma epokami, gatunkami i konwencjami. Czarno-biały western przypominający „Miasteczko Twin Peaks” lub najnowszy sezon „Detektywa”, skąpany w czerwono-niebieskich światłach radiowozu współczesny kryminał, którego akcja rozgrywa się w rezerwacie Indian w Dakocie, i wreszcie zanurzona w latach 70. przypowieść o winie, karze i gorączce złota w amazońskiej dżungli. „Eureka” skupia się na kwestii reprezentacji. Jej bohaterowie, rdzenni mieszkańcy obu Ameryk, zamknięci są w narzuconych im ramach, a ucieczką przed przesądzonym przez kolonizację (także artystyczną) losem jest nieustanny ruch, przemieszczenie w stronę tego, co nieuchwytne, radykalna przemiana. Tym procesom podlega także sam film, który nie przywiązując się do żadnej narracji, uwalnia od ich kategoryczności zarówno bohaterów, jak i widzów. To, co łączy wszystkie części „Eureki”, to hipnotyczny rytm, gęstość i uroda obrazów.
Dramat, Arthouse
147 min
Więcej
Dodaj do mojej listy
Wszystko z kolekcji
Nowe Horyzonty
Zobacz także
Śmierć Ludwika XIV
Śmierć Ludwika XIV
Podejrzana
Podejrzana
Artysta
Artysta
Szarlatan
Szarlatan
Here. Poza czasem
Here. Poza czasem
Sprawiedliwi - Wydział Kryminalny. Wszystko się może zda
Sprawiedliwi - Wydział Kryminalny. Wszystko się może zda
Lena i Śnieżek
Lena i Śnieżek
Delikwenci
Delikwenci
Schyłek dnia
Schyłek dnia
Nowy porządek
Nowy porządek
Lingui
Lingui
Vortex
Vortex
Possessor
Possessor
Memoria
Memoria
Świat w ogniu
Świat w ogniu
Konklawe
Konklawe
Zama
Zama
Siła ognia
Siła ognia